Publikationen IRW
Zeige Ergebnisse 1 - 20 von 104
2024
Alberts, W. (2024). "Religion" im Ethik-Unterricht: Weltreligionenparadigma oder fachlich fundierte Religionskunde? In A. Burkard, & L. Martena (Hrsg.), Denken ohne fachliches Geländer? : Ethik-Unterricht zwischen den Disziplinen (S. 75-93). (Ethik und Bildung). J.B. Metzler. https://doi.org/10.1007/978-3-662-68347-7
Jensen, T. (2024). Sharing with the public at large? Yes! But a risky business: Possible roles, if any, of scholars of religion regarding promotion of public knowledge and understanding of religion. Studies in Religion-Sciences Religieuses. Vorabveröffentlichung online. https://doi.org/10.1177/00084298241229695
2023
Alberts, W. (2023). Religionskunde. In W. Alberts, H. Junginger, K. Neef, & C. Wöstemeyer (Hrsg.), Handbuch Religionskunde in Deutschland (S. 3-20). de Gruyter. https://doi.org/10.1515/9783110694536-001
Alberts, W. (2023). Studying Religion Critically in Universities and Schools: Bridging the Gap? Journal for the British Association for the Study of Religions, 2022(24), 23-43. https://doi.org/10.18792/jbasr.v24i0.63
Becker, C. (2023). “Reconstructing the Study of Religion”: Entering the Conversation from a Different Corner of the Academic World. Method and Theory in the Study of Religion, 29(2), 1-12. Vorabveröffentlichung online. https://doi.org/10.1163/15700682-bja10124
Führding, S. (2023). Online/Remote Courses. In R. T. McCutcheon (Hrsg.), Teaching in the Study of Religion and Beyond: A Practical Guide for Undergraduate Classes (1 Aufl., S. 134-139). Bloomsbury Academic. https://doi.org/10.5040/9781350351103.ch-028
Führding, S. (2023). Prerequisites. In R. T. McCutcheon (Hrsg.), Teaching in the Study of Religion and Beyond: A Practical Guide for Undergraduate Classes (S. 144-147). Bloomsbury Academic. https://doi.org/10.5040/9781350351103.ch-030
Führding, S. (2023). Seminars. In R. T. McCutcheon (Hrsg.), Teaching in the Study of Religion and Beyond: A Practical Guide for Undergraduate Classes (S. 173-177). Bloomsbury Academic. https://doi.org/10.5040/9781350351103.ch-036
Wöstemeyer, C., Alberts, W., Neef, K., & Junginger, H. (Hrsg.) (2023). Handbuch Religionskunde in Deutschland. de Gruyter. https://doi.org/10.1515/9783110694536
Wöstemeyer, C. (2023). Niedersachsen. In Handbuch Religionskunde in Deutschland https://doi.org/10.1515/9783110694536-017
Wöstemeyer, C. (2023). Systematischer Überblick: Religions- und ethikbezogener Unterricht in Deutschland. In Handbuch Religionskunde in Deutschland https://doi.org/10.1515/9783110694536-002
Wöstemeyer, C., Alberts, W., Neef, K., & Junginger, H. (2023). Vorwort. In Handbuch Religionskunde https://doi.org/10.1515/9783110694536-202
2021
Becker, C. (2021). Die Verknüpfung von praxis- und diskurstheoretischen Ansätzen: Ein sinnvolles Unterfangen für die religionswissenschaftliche Forschung? In K. Limacher, & R. Walthert (Hrsg.), Praxistheorien und Religionswissenschaft: Neuere Theoriediskussionen in der empirischen Religionsforschung (S. 35-66). transcript Verlag. https://doi.org/10.14361/9783839458488-002
Becker, C. (2021). Returning to the Empirical after the Discursive Turn? A Response to Hubert Seiwert. Zeitschrift fur Religionswissenschaft (druck), 29(2), 275-280. https://doi.org/10.1515/zfr-2021-0026
Becker, C. (2021). The Production of Salafi Spaces in Computer-mediated Environments: A Social Theory Perspective on ‘Digital Religion’. Journal of Religion, Media and Digital Culture, 10(1), 30-49. https://doi.org/10.1163/21659214-bja10033
Frateantonio, C. (2021). Art, Artefacts, and Alienation: Religious Materials as World Art (Arts Premiers). Audiovisuelle Veröffentlichung, Edith Franke, Ramona Jellinek-Menke via Universitätsbibliothek Marburg. https://doi.org/10.17192/es2022.0010
Frateantonio, C. (2021). Jüdisches Leben in Niedersachsen. In F. R. Ernste (Hrsg.), Jahresbericht über die jüdischen Gemeinden im Flächenland Niedersachsen des Niedersächsischen Landesbeauftragten gegen Antisemitismus und für den Schutz jüdischen Lebens (S. 14-15). Niedersächsisches Justizministerium - Niedersächsischer Landesbeauftragter gegen Antisemitismus und zum Schutz jüdischen Lebens.
2020
Alberts, W. (2020). Good and Bad, Legitimate and Illegitimate Religion in Education. In S. Führding, & L. D. Smith (Hrsg.), Hijacked: A Critical Treatment of the Public Rhetoric of Good and Bad Religion (S. 205-211). (NAASR working papers). Equinox Publishing Ltd. https://doi.org/10.1558/equinox.35436
Albrecht, T. J. (2020). Ökologie – Spiritualität – Kapitalismus: Zur Entstehung und Transformation neuer marktförmiger Produktions- und Distributionsstrukturen alternativer Ernährung (Naturkosthandel und "Bio"-Branche) seit den 1970er Jahren. In H. Fischer, K. Hock, & T. Klie (Hrsg.), Öko-Spiritualität: Ganzheitliche Lebensweisen auf den »Märkten des Besonderen« (S. 51-78). (Rerum religionum. Arbeiten zur Religionskultur). transcript Verlag. https://doi.org/10.14361/9783839450437-004
Becker, C. (2020). The Journalist-Ethnographer, Religious Diversity, and the Euphemization of Social Relations. In L. Dorrough Smith, S. F., & A. Hermann (Hrsg.), Hijacked: A Critical Treatment of the Public Rhetoric of Good and Bad Religion (S. 87-97). Equinox Publishing Ltd.