Publikationen IRW
Zeige Ergebnisse 41 - 60 von 105
2019
Schnurr, R., & Becker, C. (2019). Mikropolitik im akademischen Feld: Institutionalisierung von Diversität an der Leibniz Universität. Unimagazin: Forschungsmagazin der Leibniz Universität Hannover, 2019(3/4), 48-50. https://www.uni-hannover.de/fileadmin/luh/content/alumni/unimagazin/2019_migration/035-133_UnimagazinHannover_3_4_2019.pdf
2018
Lange, D., & Schnurr, R. (2018). Mündigkeitsselbstbildung als Referenzpunkt der Demokratiebildung. In Citizenship Education: Konzepte, Anregungen und Ideen zur Demokratiebildung
Wöstemeyer, C. (2018). Säkular-weltanschauliche Diversität in religionsbezogenen Schulbüchern in Niedersachsen. In Z. Štimac (Hrsg.), Schulbuch und religiöse Vielfalt: Interdisziplinäre Perspektiven (S. 137-161). (Eckert. Die Schriftenreihe: Studien des Georg-Eckert-Instituts zur internationalen Bildungsmedienforschung; Band 143). V & R unipress. https://doi.org/10.14220/9783737007481.137
2017
Alberts, W. (2017). Hva Er Forholdet Mellom Religionsvitenskap Og Religionsrelaterte Skolefag? In S. Undheim, & M. Steine von der Lippe (Hrsg.), Religion i skolen: Didaktiske perspektiver på religions - Og Livssynsfaget (S. 180- 192). Universitetsforlaget AS.
Alberts, W. (2017). Reconstruction, Critical Accommodation or Business as Usual? Challenges of Criticisms of the World Religions Paradigm to the Design of Teaching Programmes in the Study of Religions. Method and Theory in the Study of Religion (MTSR), 29(4-5), 443-458. https://doi.org/10.1163/15700682-12341404
Alberts, W. (2017). The Academic Study of Religions betwixt and between Different Interests. In S. Führding (Hrsg.), Method and Theory in the Study of Religion: Working Papers from Hannover (Band 8, S. 259-269). (Supplements to Method & Theory in the Study of Religion; Band 8). Brill Academic Publishers. https://doi.org/10.1163/9789004347878_013
Beinhauer-Köhler, B., Franke, E., Frateantonio, C., & Nagel, A. (Hrsg.) (2017). Religion, Raum und Natur: Religionswissenschaftliche Erkundungen. LIT.
Beinhauer-Köhler, B., Franke, E., Frateantonio, C., & Nagel, A. (2017). Vorwort der Herausgeber. In B. Beinhauer-Köhler, E. Franke, C. Frateantonio, & A. Nagel (Hrsg.), Religion, Raum und Natur: Religionswissenschaftliche Erkundungen (S. 1-9). LIT.
Frateantonio, C. (2017). Zeiten und Räume der Moderne: Yoga-Studios als urbanes Phänomen. In B. Beinhauer-Köhler, E. Franke, C. Frateantonio, & A. Nagel (Hrsg.), Religion, Raum und Natur: Religionswissenschaftliche Erkundungen (S. 65-85). LIT.
Führding, S. (2017). Introduction: Theory, Method, Hannover, and the Study of Religion. Supplements to Method and Theory in the Study of Religion, 8, 1-26. https://doi.org/10.1163/9789004347878_002
Führding, S. (Hrsg.) (2017). Method and Theory in the Study of Religion: Working Papers from Hannover. (Supplements to Method & Theory in the Study of Religion; Band 8). Brill Academic Publishers. https://doi.org/10.1163/9789004347878
Führding, S. (2017). Method and Theory in the Study of Religion: Working Papers from Hannover: Theory, Method, Hannover, and the Study of Religion. In S. Führding (Hrsg.), Method and Theory in the Study of Religion: Working Papers from Hannover (Band 8, S. 1-26). (Supplements to Method & Theory in the Study of Religion; Band 8). Brill | Rodopi. https://doi.org/10.1163/9789004347878
Funke, C. (2017). Ästhetik, Politik und schiitische Repräsentation im zeitgenössischen Iran. (Iran Studies). Brill | Rodopi.
Funke, C. (2017). Regierung der Hoffnungslosigkeit und des Stillstandes? Wahlen und politische Partizipation in Iran seit Rohani. In O. Ernst (Hrsg.), Iran-Reader 2017: Beiträge zum deutsch-iranischen Kulturdialog (S. 25- 50). Konrad-Adenauer-Stiftung. https://www.kas.de/de/einzeltitel/-/content/iran-reader-2017
Maske, V. (2017). IMAN-cipation: Identity politics of young Muslim Women within the "Muslim Youth in Germany e.V. (MJD)" between Agency, Submission and Repression. An analysis of the transformation of Gender-Roles. Interdisciplinary Journal for Religion and Transformation in Contemporary Society, 3(2), 125-156. https://doi.org/10.14220/jrat.2017.3.2.i
2016
Alberts, W. (2016). Bengt-Ove Andreassen and James R. Lewis (eds.): Textbook Gods: Genre, Text and Teaching Studies . Numen. International Review for the History of Religions, 63(5/6), 627-629.
Alberts, W. (2016). “RS-Based RE”: Tim Jensen’s Straightforward Contribution to the Development of Didactics of the Academic Study of Religions. In P. Antes, A. W. Geertz, & M. Rothstein (Hrsg.), Contemporary Views on Comparative Religion: In Celebration of Tim Jensen’s 65th Birthday (S. 259-270). Equinox Publishing Ltd.
Antes, P., Geertz, A. W., & Rothstein, M. (Hrsg.) (2016). Contemporary Views on Comparative Religion: In celebration of Tim Jensen's 65th birthday. Equinox Publishing Ltd.
Führding, S. (2016). Udo Tworuschka: Einführung in die Geschichte der Religionswissenschaft (Darmstadt: Wissenschaftliche Buchgesellschaft, 2015), 160 S., ISBN 978-3-5342-6376-9, € 17,95. Zeitschrift für Religionswissenschaft (online), 24(1), 111-113. https://doi.org/10.1515/zfr-2016-0007
Schoener, G.-A. (2016). Astrologie in der europäischen Religionsgeschichte: Kontinuität und Diskontinuität. [Habilitationsschrift, Gottfried Wilhelm Leibniz Universität Hannover]. PL Academic Research, Imprint der Peter Lang GmbH.